Zarządzanie nieruchomością wspólnoty mieszkaniowej

W LIDAR dla każdej wspólnoty mieszkaniowej, w celu prawidłowego zarządzania nieruchomością, powoływany jest zespół administracyjny sprawujący pieczę nad wszelkimi sprawami związanymi z techniczną obsługą budynków i terenu nieruchomości.

Dla wspólnot mieszkaniowych

Zarządzanie nieruchomością wspólnoty mieszkaniowej

Zgodnie z przyjętą w naszej firmie polityką kompleksowej i nieprzerwanej obsługi przekazanych nieruchomości, w skład zespołu administracyjnego wchodzą zarządca nieruchomości oraz trzech administratorów. Tak zbudowany zespół pozwala klientom na utrzymanie stałego kontaktu z firmą (drogą telefoniczną lub mailową) i prawidłową realizację postanowień umowy zawartej ze wspólnotą.

Pomożemy Państwu również przeprowadzić trudny proces przekształcenia nieruchomości w sprawnie działającą wspólnotę mieszkaniową. W Państwa imieniu wystąpimy o przyznanie wspólnocie numeru REGON i NIP oraz pomożemy założyć wygodny rachunek bankowy spełniający Państwa oczekiwania. W imieniu dewelopera przygotujemy i obsłużymy zebrania powołanej wspólnoty mieszkaniowej.

Skontaktuj się z nami

Lidar

W zakresie bieżącej obsługi nieruchomości i mieszkańców prowadzimy sprawy z zakresu budownictwa, zaopatrzenia w media i utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości.

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług.

Dla wspólnot mieszkaniowych

Etapy współpracy

LIDAR – Zarządzanie i Administracja Nieruchomościami przykłada dużą uwagę do reprezentowania interesów zleceniodawcy wobec wykonawców zleconych usług. W Państwa imieniu:

  • przygotujemy i będziemy negocjować umowy o dostawy, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
  • będziemy kontrolować i nadzorować pracę firm usługowych wynajętych do prac zapewniających prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości;
  • będziemy przeprowadzać bieżące wizytacje i inspekcje, które pozwolą zweryfikować jakość realizowanych usług, z których przedstawimy stosowne protokoły uzupełnione o dokumentację fotograficzną;
  • będziemy skutecznie egzekwować od zleceniobiorców poprawne wykonywanie usług i prac remontowych.
Etap I - przejęcie nieruchomości

Pierwszym etapem podjętej współpracy ze wspólnotą mieszkaniową jest przejęcie nieruchomości pod administrację lub zarząd. Polega ona na protokolarnym przejęciu od poprzedniego administratora lub dewelopera:

  • kompletu dokumentacji administracyjnej,
  • dokumentacji budowy i dokumentacji powykonawczej.

 

Etap ten uwzględnia także, w razie zaistniałej konieczności, uzupełnienie lub dodatkową weryfikację dokumentów.

Etap II - bieżąca obsługa nieruchomości

Bieżąca obsługa nieruchomości pozwala na utrzymanie jej w nienagannym stanie, który spełniał będzie oczekiwania właścicieli i użytkowników lokali. LIDAR Zarządzanie i Administrowanie Nieruchomościami przykłada dużą uwagę do wysokiej jakości usług realizowanych na przekazanych przez wspólnoty obiektach. Dbamy zarówno o stan techniczny budynku, jak i jego prawidłowe funkcjonowanie (dostęp mediów) czy ład i porządek na obiekcie. Pomagamy także prowadzić bieżące sprawy organizacyjne wspólnoty. Jesteśmy do dyspozycji naszych zleceniodawców przez 24H na dobę gotowi do pomocy.

1. WSZYSTKIE SPRAWY BUDOWLANE, W TYM:
  • nadzór nad terminowym zlecaniem kontroli technicznych, okresowych obowiązkowych kontroli nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
  • kontrolę i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację budynku i jego elementów;
  • kontrolę i nadzór nad odbiorem prac remontowo/modernizacyjnych realizowanych na obiekcie;
2. ZAOPATRZENIE WSPÓLNOTY W MEDIA, M.IN.:
  • kontrolę i nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
  • kontrolę i nadzór nad działaniem pozostałych firm usługowych związanym z prawidłowym funkcjonowaniem nieruchomości;
  • kontrolę i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków;
  • odczyty liczników w części wspólnej nieruchomości w celu kontrolowania rozliczania dostaw mediów dla nieruchomości,
  • odczyt liczników w lokalach indywidualnych;
3. UTRZYMANIE PORZĄDKU NA TERENIE OBIEKTU, W TYM:
  • inwentaryzowanie części wspólnych nieruchomości (m.in. inwentaryzowanie spisu kluczy, majątku, urządzeń i materiałów znajdujących się na terenie nieruchomości);
  • kontrolę i nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
4. DZIAŁANIE NA KORZYŚĆ WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ, TO JEST:
  • przygotowywanie zestawień ofertowych składających się z co najmniej 3 ofert na realizację danych usług od 3 różnych dostawców;
  • wykonamy analizę i doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości;
  • kontrolę i nadzór nad firmami usługowymi w zakresie prawidłowego funkcjonowania nieruchomości;
  • bieżące prowadzenie inspekcji wykonywanych prac w celu weryfikacji jakości usług realizowanych przez dostawców usług dla nieruchomości, sporządzanie stosownych protokołów uzupełnionych o dokumentację techniczną;
  • egzekwowanie poprawnego wykonywania usług i prac przez firmy zewnętrzne;
5. KONTAKT ZE WSPÓLNOTĄ I JEJ CZŁONKAMI, A W SZCZEGÓLNOŚCI:
  • jesteśmy dostępni dla Zleceniodawcy przez całą dobę ? kontakt z administratorem nieruchomości drogą telefoniczną;
  • uczestniczymy w spotkaniach w uzgodnionych terminach i czasie;
  • udzielamy informacji administracyjnych właścicielom oraz użytkownikom lokali podczas pełnionych dyżurów, telefonicznie lub pocztą elektroniczną;
6. DBAŁOŚĆ O PRAWIDŁOWE FUNKCJONOWANIE WSPÓLNOTY, W TYM:
  • pomożemy przygotować regulaminy wewnętrzne wspólnoty mieszkaniowej w momencie jej powstania, w szczególności planów kont, regulaminu rozliczania mediów, regulaminu porządku domowego, regulaminu funkcjonowania ochrony, regulaminu korzystania z części wspólnej oraz bieżące dostosowanie dokumentów do potrzeb;
  • weryfikowanie stanu faktycznego i formalnego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, ilości osób zamieszkałych w lokalach oraz wykazu właścicieli lokali z aktualnymi adresami do korespondencji oraz kontaktu telefonicznego;
  • monitoring zawartych ubezpieczeń części wspólnych nieruchomości;
  • o zadowolenie i komfort mieszkańców poprzez:
  • – obecność administratora na terenie obiektu w ustalonych dniach i godzinach;
  • – natychmiastowe informowanie mieszkańców o zaistniałych zdarzeniach w części wspólnej nieruchomości oraz bieżące rozwiązywanie zgłaszanych problemów;
  • przygotujemy i obsłużymy zebranie sprawozdawcze właścicieli nieruchomości;
  • przygotowujemy raporty z zarządzania powierzoną nieruchomością wspólnoty zgodnie z zapytaniem ofertowym.
Dla wspólnot mieszkaniowych

Nasz profesjonalny zespół pomoże w:

  • przejęciu dokumentacji powykonawczej i eksploatacyjnej budynku;
  • prowadzeniu książki obiektu budowlanego i dokumentacji technicznej nieruchomości w ramach przepisów prawa budowlanego;
  • sprawowaniu nadzoru nad prawidłowym zapewnieniem nieruchomości dostępu do mediów (wody, prądu, gazu) i odbioru nieczystości (wywóz śmieci, kanalizacja);
  • terminowym zlecaniu kontroli technicznych, okresowych  kontroli nieruchomości i urządzeń będących wyposażeniem technicznym zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
  • sporządzeniu i prowadzeniu ewidencji urządzeń technicznych podlegających przeglądom;
Dla wspólnot mieszkaniowych

Oraz:

  • utrzymaniu czystości i porządku na terenie obiektu poprzez nadzór nad firmami realizującymi zlecenie związane ze sprzątaniem nieruchomości;
  • sprawować nadzór i kontrolę nad firmami odpowiedzialnymi za konserwację budynku i jego elementów;
  • nadzorowaniu przeprowadzania odczytów liczników indywidualnych przez firmy zewnętrzne oraz w odczycie liczników w części wspólnej obiektu celem kontroli rozliczania dostaw mediów dla nieruchomości;
  • prowadzeniu ewidencji właścicieli lokali.